A "nagykutyások" szerint természetesen ez nem kutya, aki viszont nem szereti a kutyákat az a mopszokat sem szereti, szóval akkor mégiscsak kutya... Egy ismerősöm szerint azért fél tőle a gyereke mert a mesékben így szokott kinézni a gonosz... Számomra viszont ő pont a furcsaságai miatt a legszebb és legnagyszerűbb kis lény a világon...

Szobatisztaság

Hallottam már olyat, hogy a mopszokat nehéz szobatisztaságra nevelni, de én ezzel egyáltalán nem értek egyet és az ilyen általánosításoknak amúgy sincs sok értelme. Elvist elsőként kutyapelenkára szoktattuk. Ez eleinte úgy történt, hogy kb. óránként fogtam és rátettem a pelenkára és mutogattam neki, hogy pisiljen. Mikor megtanulta a pelenkát használni, 2-3 pelenkát is elhelyeztem a lakásban, minden helyiségben ahol tartózkodtunk 1-et mert még túl kicsi volt, hogy a helyiségek között közlekedjen. Illetve a nagyobb helyiségeken belül (pl. nappali) eleinte dobozokkal kicsit beszűkítettük az életterét, hogy először a kisebb területet szokja meg. Mikor már tényleg mindig a pelenkát használta fokozatosan engedtem át neki egyre nagyobb teret. Miután magabiztosan mozgott a lakásban megszüntettem a plusz pelenkákat is. Ezzel a módszerrel elértük, hogy Elvis gyakorlatilag a 2. naptól csak a pelenkákat használta, nem piszkított a lakásban össze-vissza. Ráadásul miután megkapta az összes oltását és először pisilhetett végre a szabadban, soha többet nem végezte el a dolgát a lakásban. Pedig még egy hétig lent hagytam neki a pelenkát a lakásban a biztonság kedvéért, de már egyszer sem használta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése